Jornada Innovació Docent UPC - Abril 2014

Presentació

Continuant amb les accions per a promoure la innovació docent a la UPC, l’ICE organitza un any més, amb la col·laboració d’un centre docent, la Jornada anual d’Innovació Docent.

En aquestes jornades sempre s’han presentat els projectes de millora de la docència desenvolupats per professorat de la nostra universitat.

Aquest any es donaran a conèixer els projectes que han estat seleccionats a la I Convocatòria de Bones Pràctiques Docents, amb exemples de metodologies actives a l’aula. La difusió dels projectes es farà en forma de publicació ICE i en una exposició electrònica que s’inaugura en ocasió de la jornada.

Enguany la jornada serà acollida per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB)

Objectius

• Donar a conèixer els resultats de projectes que han desenvolupat equips de professors i professores de la UPC en aquests últims anys, encaminats a potenciar la millora de la docència i en relació a metodologies actives a l’aula.

• Fomentar l’intercanvi d’experiències que puguin suposar millores en la pràctica i la innovació docent del professorat de la UPC

Iniciarem la jornada amb la conferència convidada del professor Dai Hounsell, Vice-Principal for Academic Enhancement de la University of Edinburgh.

La conferència versarà sobre la importància del feedback i les implicacions de l’avaluació en la docència.

Durant la Jornada es farà la presentació de la Publicació i l'Exposició electrònica “Bones Pràctiques docents en metodologies actives”

Quan?

24 d'abril de 2014

On

Sala d'Actes

Inscripcions

Versió per imprimir

Taula registres
Horari

09:15h Obertura de portes i recollida de documentació
09:30h Benvinguda del centre d'acollida
A càrrec de M.Rosa Estela, sotsdirectora d’Innovació i Mobilitat
(en representació del director de l’ETSECCPB)

Presentació de la jornada
Marc Alier, director de l’ICE
10:00h Conferència plenària i debat posterior:
How can assessment and feedback enhance students' learning?
Dai Hounsell, University of Edinburgh
11.00h 11h00 Pausa
11:30h Presentació de la publicació ICE
i de l’exposició electrònica “Bones Pràctiques docents en metodologies actives”

Intervenen els responsables de les bones pràctiques en 2 taules consecutives que consistiran en una presentació en forma de flash de cada bona pràctica i torn de preguntes al final de cada taula.

Presenta i modera Enric Mayol, subdirector d’innovació de l’ICE
14h00 Lliurament de diplomes del programa de formació
“Pràctica i innovació en docència universitària” (PIDU)

Cloenda de la Jornada
Marc Alier, director de l’ICE

Resum conferència plenària

Far-reaching changes are taking place in the feedback that university students get on their progress and performance, for two main reasons. One is a better understanding of how feedback can help (and can impede) high-quality learning; the other is the emergence of new ways of giving feedback, mainly enabled by developments in information technology.

At the same time, assessment itself is being transformed, both by those new technologies and by fresh thinking about assessment purposes and standards.

This keynote examines these changes in assessment and feedback, illustrated by examples drawn particularly from the fields of engineering, the sciences, and architecture.

Biographical notes

Professor Dai Hounsell is currently Vice-Principal for Assessment and Feedback at the University of Edinburgh, in a part-time capacity. From 2009 to August 2012 he was the University’s Vice-Principal for Academic Enhancement and Professor of Higher Education from 2000 until his formal retirement from a full-time position in December 2012.

He joined the University of Edinburgh in 1985 as founding Director of the Centre for Teaching, Learning and Assessment, having previously held posts at Lancaster, East London, Portsmouth and (as Swedish Institute visiting research fellow) Gothenburg Universities. In 2007 he was awarded a Fellowship by the Society for Research into Higher Education.

He is an enthusiastic teacher, student advisor and contributor to academic development programmes for lecturers and tutors. Most of his teaching in recent years has been at postgraduate level, supervising doctoral research students, co-teaching an EdD course on engaging with the educational literature and a MSc course on online assessment.

Documentació d'interès

Inscripcions