Cicle "Dona i tecnologia: un tàndem de futur"

L’ICE de la UPC hi participa

El cicle Dona i tecnologia: un tàndem de futur està organitzat per l’Obra Social la Caixa en el Palau Macaya i es du a terme durant tot l’any (del 31 de gener al 3 de desembre de 2019).

El cicle reflexiona en el paper de la dona en el món tecnològic per plantejar propostes per a un futur més enriquidor. Sota la direcció científica de l’ex-degana de la FIB de la UPC Núria Castell el cicle està organitzat en tres blocs temàtics que incideixen en les vocacions científiques i tecnològiques: l’educació, el món laboral i la societat. En cada bloc s’organitzen uns tallers on es reflexiona a partir d’experiències i casos pràctics.

L’ICE de la UPC va assistir al Taller III del bloc d’educació: El refinament de les vocacions: secundaria, batxillerat i FP- cicle mitjà (12-18 anys). El taller va començar amb una presentació de Roser Cussò (professora de secundària i professora del màster de formació del professorat de la UPC) qui va il·lustrar amb dades d’estudis recents la situació de les vocacions científiques en general i amb visió de gènere. Després es va realitzar un taller amb la metodologia del Design Thinking. Els diferents grups van elaborar les seves propostes que han estat recollides per l’organització.

Així mateix, l’ICE de la UPC va participar al Taller IV del bloc d’educació: La formació de les professionals: universitat i FP – cicle superior. El taller va començar amb una presentació de Mercedes Alcañiz (professora Titular de Sociologia, Universitat Jaume I, Castelló) titulada 'Cap a una major presència de les dones en tecnologia. Què es pot fer des de les universitats?'. A continuació es va realitzar un taller amb la mateixa metodologia que a la sessió anterior, i les propostes van ser recollides per l’organització.

Per últim, el 4 d’abril va tenir lloc la taula rodona dedicada a aquest primer bloc d’educació. La sessió va començar amb la conferència titulada 'Suport a l'educació STEM de les dones en el món en desenvolupament', a càrrec de Tonya Blowers, coordinadora del programa de l'Organització per les Dones en Ciència per al Món en Desenvolupament (OWSD), i posteriorment es va realitzar la taula rodona titulada 'Reptes i propostes per a una educació en igualtat', en què es va presentar una visió global de l’educació i com es planteja la relació nena-jove-dona-tecnologia. Es van debatre els reptes i les propostes d’actuació a tots els nivells educatius, resultat dels tallers.