David López, nou subdirector de formació de l'ICE

El Professor David López Álvarez ha estat nomenat Subdirector de formació de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UPC.

Dr. David López (Barcelona, 1967).
És Llicenciat i Doctor en Informàtica per la Universitat Politècnica de Catalunya  (1991 i 1998, respectivament). Més enllà de la seva formació tècnica, té un Postgrau en Art i Societats de l'Àsia Oriental (UOC, 2008). La seva especialitat inclou l'arquitectura de computadors, l'educació en enginyeria i la relació de la tecnologia amb la sostenibilitat, l'ètica i els drets humans.

Des de 1991 treballa com a professor al Departament d'Arquitectura de Computadors de la UPC, on és professor Titular d'Universitat des de 2001. Ha estat consultor de la Universitat Oberta de Catalunya. La seva tesis va tractar sobre temes d'arquitectures de computadors i compilació per codis numèrics, i des de 2006 ha fet de l'educació en enginyeria i la seva relació amb l'ètica i la sostenibilitat el seu tema principal de recerca, amb més de 60 articles científics i divulgatius publicats en aquests 8 anys. Ha dirigit diversos projectes de cooperació i dirigeix en l'actualitat dues tesis del programa de doctorat en sostenibilitat de la UPC. És un dels responsables de la implantació a la FIB de les competències "Sostenibilitat i Compromís Social" i "Comunicació Eficaç". Ha rebut diversos premis i mencions per la seva feina.

El Dr. López és membre d'AENUI (Asociación de Enseñantes Universitarios de la Informática), membre fundador i actual president de la ONG TxT (Tecnologia per a Tothom) i columnista habitual i antic editor de ReVisión: Revista Hispanoamericana de Educación Universitaria de la Informática. Forma part del grup VISCA dins de RIMA i del grup STEP-FIB. Ha impartit més d'una vintena de tallers per professorat universitari en diverses universitats espanyoles, en temes com competències transversals, comunicació i sostenibilitat. Ha dictat desenes de conferències en temes com comunicació, o la relació entre les TIC i la sostenibilitat.