El Programa Margalida Comas

Programa per a la millora de la docència i l’aprenentatge a la universitat

Aquest és un programa del govern de la Generalitat de Catalunya, establert al 2017, per col·laborar amb l’esforç de les universitats per modernitzar i adequar els mètodes docents i d’aprenentatge, 7 anys després de l’inici de les titulacions adaptades a l’Espai Europeu d’Educació Superior.

Amb aquest pla s’estenen les actuacions de millora de formació docent a tots els nivells educatius:

• el nou Programa Margalida Comas s’adreça al professorat universitari;
  • per a l’educació secundària, l’existent pla de Millora del Màster Universitari en formació del professorat (d’educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i ensenyament d’idiomes);
  • i per a l’educació infantil i primària, el programa MIF (de Millora i Innovació en la Formació de Mestres).

Des del primer moment, el programa està dirigit pel professor Josep Eladi Baños, actual rector de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

I des de setembre de 2018, el programa compta amb un Consell Assessor format per representants de les 12 universitats catalanes. El Consell Assessor és l’encarregat d’aprovar les activitats anuals del programa,

i per part de la UPC n’és membre el vicerector de Política Acadèmica, Santiago Gassó. La persona de contacte a la UPC per temes d’innovació docent en el marc del programa és la directora de l’ICE, designada pel vicerector.

Les 4 línies de treball en la primera etapa del projecte estan sent:

1. Determinació d’indicadors de qualitat docent del professorat universitari
  2. Establiment d’un programa comú de formació inicial del professorat universitari
  3. Bases d’una convocatòria de projectes de recerca i d’innovació educativa
  4. Comunitat virtual per compartir les experiències d’innovació educativa.

El treball generat a cada línia és aprovat a la junta del Consell Interuniversitari de Catalunya.