ICE 50 ANYS

Missatge del rector de la UPC

Benvolguts i benvolgudes,

Tant el darrer semestre del curs passat com el semestre que hem iniciat aquesta tardor, han estat atípics. La UPC s’ha bolcat a donar resposta a les necessitats de la pandèmia de la COVID-19 que ha trastocat totes les agendes, a tots nivells.

Ens sentim orgullosos de la resposta de la comunitat a aquesta situació d’emergència i considero que la universitat en sortirà reforçada.

El curs que iniciem és també l’any de la celebració del 50è aniversari de la institució.

M’atreviria a dir que, al llarg d’aquests 50 anys, la nostra aventura com a universitat es pot sintetitzar en la voluntat d’aportar el coneixement i el suport perquè les persones esdevinguin el que són capaces de ser. El nostre tresor el tenim clar: en aquests 50 anys d’història, hem estat capaços de titular 140.000 persones. Aquest gran conjunt de persones han transformat en positiu el país i, de forma capil·lar, han format part de les decisions rellevants en l’àmbit STEAM del nostre país.

Posar les persones al centre ens permet avui també posar el focus en la bona tasca que ha fet l’ICE durant tots aquests anys de funcionament de la universitat. Aquest Institut, creat en el mateix moment temporal que la UPC, ha estat clau per fer front amb èxit a una crisi sense precedents al sistema universitari. Diuen que les persones es coneixen de veritat en els moments extrems. Bé, doncs podríem dir que els serveis també, i que l’ICE ha estat un agent clau en la bona gestió de la COVID-19 a la UPC. El pas cap a un model que contempli docència híbrida i ús de noves eines i metodologies docents, no hauria estat igual sense la implicació a fons del personal de l’ICE.

Aquest fet, sumat a reptes importants com el lideratge en Engineering Education a nivell nacional i europeu dels programes que lideren, em fan pronosticar un futur més que positiu per a l’ICE.

Enguany tindrem el repte de repensar molts processos i de respondre amb agilitat als nous reptes que se’ns presentin. No crec que hi hagi millors companys de viatge, que un Institut coetani a la nostra universitat, amb energia i talent que, com diu el lema del nostre 50 aniversari, és ‘sense límits’.

Francesc Torres

Rector de la UPC