29 de juny 2015 - Inauguració de la 6a edició dels Campus Científicos de Verano

El dia 29 de juny s’inicia, amb la presència del vicerector Sisco Vallverdú, la 6a edició del Campus Científicos de Verano, activitat organitzada per l’ICE de la UPC per encàrrec del vicerectorat de política universitària de la UPC. Aquests campus  estan promoguts pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, el Ministeri d’Economia i Competitivitat i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i finançats per aquestes dues institucions i l’Obra Social de “la Caixa”. Hi participen en aquesta edició 16 universitats de tot l’estat amb el segell de campus d’excel·lència internacional, amb un total de 120 estudiants per centre.

Aquests campus tenen com a finalitat incrementar l’interès de joves de, amb currículums excel·lents, 4t d’ESO i de 1r de batxillerat  per la ciència, la tecnologia i la innovació participant activament en projectes de recerca (anomenats projectes d’acostament científic) dissenyats per professors universitaris amb l’objectiu de propiciar un acostament a la recerca científica, des de la metodologia fins a la transferència de resultats. El programa es completa amb un conjunt d’activitats d’oci que inclouen visites a centres de divulgació i tecnològics.

Els joves, que provenen de tot l’estat, participen durant una setmana d’aquest experiència i poden escollir entre els quatre tallers proposats:

Matemàtiques visibles i ocultes en un món tecnològic, Els robots al nostre servei, El vehicle elèctric: un nou repte tecnològic en l’automoció, Videojocs: dissenya i anima el teu propi personatge. Es realitzen 4 torns a raó d’un per setmana des del 29 de juny al 24 de juliol

Que es desenvolupen simultàniament a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Barcelona (ETSEIB) i malgrat no es pot desenvolupar a Terrassa per un tema logístic, el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CTIM) s’encarrega del disseny i realització del taller de videojocs.

Per a més informació: